Portret - Rafał Blachowski
Rafał Blachowski jest starszym specjalistą ds. dystrybucji na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i wielkopolskiego. Zapytaliśmy Rafała, co sądzi o pracy w De Heus!
Jak trafiłeś do De Heus?
Wybór firmy nie był przypadkowy. W 2009 r. ukończyłem towaroznawstwo na wydziale Bioinżynierii Zwierząt Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Od początku swoją przyszłość zawodową wiązałem z handlem, więc bezpośrednio po studiach podjąłem pracę jako przedstawiciel handlowy. Chciałem w ten sposób zdobyć doświadczenie w bezpośrednim kontakcie z klientem. W 2014 r. przeglądając ogłoszenia o pracę trafiłem na informację o wolnym stanowisku specjalisty ds. dystrybucji w firmie De Heus w moim regionie. Studia, które ukończyłem miały charakter rolniczy, więc nie obca mi była tematyka żywienia zwierząt. Wcześniej słyszałem wiele dobrego o De Heus, a wielu moich kolegów ze studiów tu pracowało i bardzo chwalili sobie warunki oraz możliwości, jakie daje im firma. Aplikowałem bez wahania. Po kilku tygodniach zostałem zaproszony na rozmowę w siedzibie firmy. Przeszedłem wszystkie etapy procesu rekrutacji i moje starania zakończyły się sukcesem. Na początku 2015 r. oficjalnie dołączyłem do zespołu De Heus.
Jak opiszesz te kilka lat w De Heus?
Przyznaję, że początki nie były łatwe i wymagały ode mnie dużego zaangażowania. Powiem więcej, bywało nawet bardzo ciężko, ale już po kilku miesiącach mogłem szczerze stwierdzić, że poczułem klimat takiego rodzaju pracy. Zawsze mogłem liczyć na Koleżanki i Kolegów z innych regionów, a także na wsparcie ze strony kadry kierowniczej. Popełniłem kilka błędów, ale nauczyło mnie to prawidłowego wywiązywania się ze swoich obowiązków. Czuję, że zawsze dostaję czas na to, by nauczyć się nowych umiejętności i dojrzeć do nowych zadań. To wszystko przy odpowiednim wsparciu przełożonych i ich poczuciu zaufania do mojej pracy.
Jak wygląda praca na Twoim stanowisku?
Mój normalny dzień polega na spotkaniach z podległymi dystrybutorami, podczas których ustalamy zapotrzebowania na dany rodzaj produktów oraz strategię wspólnego rozwoju. Dodatkowo, jestem odpowiedzialny za kontrolę procesów dystrybucyjnych, bieżącą sprzedaż, ewentualne reklamacje oraz płatności. Swoje pomysły często wymieniam z pozostałymi pracownikami działu dystrybucji. Wspólnie czerpiemy od siebie pomysły na najlepsze metody współpracy z dystrybutorami i pokazywania im sposobów zwiększenia sprzedaży. Klientów odwiedzam cyklicznie, cały czas pozostaję z nimi również w kontakcie telefonicznym i mailowym. Staram się, żeby każdy z nich wiedział, że firmie De Heus zależy rozwoju współpracy.
Co cenisz sobie w kulturze organizacyjnej De Heus?
Od początku zapewniano mnie, że firma stawia na rozwój pracowników. To dla mnie ważne, ponieważ bardzo lubię poszerzać swoją wiedzę i zdobywać nowe kompetencje. Praca w De Heus daje mi wiele radości. Nawet nie przypuszczałem, że w ciągu 5 lat w moim życiu zawodowym zajdzie tak wiele zmian. Do najważniejszych zaliczam dwukrotny awans w zakresie mojego stanowiska i możliwość nauki na studiach podyplomowych MBA w ramach projektu Young De Heus, realizowanego przez firmę. Dodatkowo mam możliwość udziału w wielu kursach i szkoleniach pogłębiających moją wiedzę i umiejętności, nie tylko w dziedzinie sprzedaży. De Heus daje też pole do realizacji własnych pomysłów. W ostatnim roku udało mi się przekonać firmę do wyprodukowania pasz tuczowych dla ślimaków, którą z powodzeniem wprowadziłem na rynek. Uważam, że podjąłem bardzo dobrą decyzję wybierając De Heus jako mojego pracodawcę. Mogę polecić pracę w tej firmie każdemu kto chce się rozwijać i jednocześnie szuka wyzwań.
Dołącz do naszego zespołu!
Oferujemy szeroki wachlarz możliwości rozwoju na różnych stanowiskach. Znajdź odpowiednie dla siebie i dołącz do nas!